Awokado na słodko

Większość osób kojarzy je jako składnik wytrawnych dań i nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że awokado na słodko też smakuje wyśmienicie. Awokado jest świetnym źródłem witamin, błonnika i zdrowych tłuszczy, dlatego też powinno często gościć w naszej kuchni, do czego naprawdę mocno zachęcam.  Chcę  pokazać ci przepis na pyszny deser z awokado w roli głównej 🙂

A jeśli wolicie jednak awokado w wersji wytrawnej to zapraszam tutaj po przepis na pyszną wiosenną pastę

Składniki

(na 2 porcje)

1 awokado

pół dużego mango

2 łyżki soku z cytryny

słodzidło ( ja użyłam 2 łyżki erytrytolu)

Przepis podstawowy.

Z awokado wyciągnąć pestkę i miąższ zblendować, dodać sok z cytryny i słodzidło. Mango również zblendować. Wyłożyć naprzemiennie do naczynia. Ja dodatkowo każdą szklankę ozdobiłam łyżeczką nasion chia i łyżeczką posiekanych orzechów włoskich 🙂

Voilà

mango

PS. nie ograniczajcie się tylko do tych dwóch owoców, eksperymentujcie, dodajcie do tego warstwę truskawek lub malin ( zimą, wiosną najlepiej mrożone) by przełamać kolory. Dajcie znać czy będziecie próbować 🙂

2 thoughts on “Awokado na słodko

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress